Bagage:
Ik wilde wat meer bagage mogelijkheden dan de roltas en topkoffer, dus heb ik bij xlmoto 2 zadeltassen gekocht, met wat knutselwerk hangen ze nu netjes aan de Suzuki. Thuis nog een rondje gereden om te testen:

Alles zat netjes vast en ik merkte met rijden eigenlijk niets van de bagage.
Navigatie:
Ik wil deze trip ook meteen mijn telefoon met Osmand+ als navigatie testen. Ik heb met MRA alle routes als gpx naar mijn telefoon gekopieerd en deze allemaal als overlay op de kaart geprojecteerd. Per dag stel ik de juiste track in om mee te navigeren.
Om zeker te zijn heb ik ook nog mijn TomTom Rider 400 op het dashboard zitten. Ook daar alle tracks in gezet, voordeel is dat deze via mijn telefoon de verkeersinformatie weer geeft. 8)
De voorbereiding
Ik heb gebruik gemaakt van myroute app om vooraf de routes te kunnen maken.
Voor mijn inspiratie heb ik de “Balcony roads” van de Dangerous roads site gebruikt en deze een heel stuk achter elkaar geplakt.
Ik heb hiervan een eigen googlemap gemaakt met alleen de passen er in die in Europa zijn.
Route Bareé

En weer een motortrip, nou ja weer.. de vorige was precies één jaar geleden.
Tijd om de bandjes weer eens te laten rollen dus.
Dit jaar zitten die bandjes om een Suzuki V-strom, die ik vorig jaar einde van het seizoen heb gekocht.
Voor vertrek is het ding nog bij Spierings in Heesch langs geweest voor een grote beurt en een nieuwe voorband. Dat was ook wel nodig want foppen in Leende had complete rommel afgeleverd
Maar goed dit is geen shopreview maar een reisverslag.
Dag 1:
Overzichtje:
Kilometers gereden: 811 km
Vertrek: 8:00
Aankomst: 16:15
Overnachting: Camping l’Oiselon, Pont-d’Ain, Frankrijk
En Route
Veel snelweg, dat wordt een houten kont..

Eerste stop op 10 minuten van huis, niet voor het ontbijt maar om even te checken of alles nog vast zat. En om zowel mijn shirt als trui in mijn broek te doen.
Door de bagage en het hoge scherm slaat de wind precies achter mij onder mijn jas. Super irritant, een koude rug..
Evengoed, weer in het zadel de A2 op, volgende stop eerste tankstation na Luik.

Slechts een korte stop, tank vol en even plassen. De parkeerplaats staat vol met motoren, ik denk zeker een stuk of 20.
Allemaal van die oude mannen allroads.. oh wacht..
Weer in het zadel kijken hoe ver we nu weer komen.
Dat blijkt net na Metz te zijn, weer even naar de plee, wat drinken, benen strekken en weer door.
Volgende stop, ik weet niet echt meer waar dat was.

Uiteindelijk volgen er nog een aantal, de lange zit doet mijn lijf geen goed. Mijn schouders doen pijn en mijn kont voelt als een schuurdeur.
De Suzuki draait de kilometers zonder morren. Met 140 op de klok loopt het verbruik op naar 1 op 15. Het laatste stuk rijd ik wat rustiger, ik ben er gaar van. Het verbruik zakt dan naar 1 op 17. Niet echt de moeite van het rustig aan doen zeg maar.
Om een uur of 4 draai ik de camping op.
Tijd voor een pintje en het opzetten van de tent.

Dit is de eerste keer dat ik mijn nieuwe tentje uit zijn tasje haal. Een Coleman dingetje.

Met een goede 10 minuten is het kamp opgebouwd.
Niet nadat ik trouwens bijna achter over val toen ik van mijn motor stapte.
De grond was te zacht voor de zijstandaard dus het ding en paar keer moeten verzetten. Uiteindelijk maar even op het pad gezet, op de middenbok. Je zou zeggen dan is het afstappen goed gegaan want anders krijg je het ding niet op de bok.
Dat dus wel.
Echter als ik achteruit weg wil stappen blijft mijn motorbroek achter de linker voetensteun haken.. En hop daar ga ik, gelukkig was ik niet zo stom om de motor vast te houden anders had ik die ook nog op mijn buik gehad waarschijnlijk.
Het gras was gelukkig zacht dus de landing deed niet echt pijn.
En er was slechts 1 Duitser die het zag en die, zo bleek later, had ze niet allemaal op een rijtje. Wat een zever kwam daar uit zeg.

De rest van de avond vul ik met een goed hete Douche. Drink ik nog een pintje, eet een koude pizza en ga om half 9 in bed liggen om wat te lezen.
Om 5 uur wordt ik weer wakker.. Denk dat ik er moe van was.
Ik draai me nog een paar keer om en uiteindelijk gaat de wekker om 6 uur.